Termékek

AdalékAromaBotBottartóDobozok, ládákCsalikKiegészítő, kellékErnyőEtetőanyagBojliFőtt magvakHaltartó, merítő, csalihálóPelletHorogMűcsaliÓlomOrsóRuházatSzemüvegekSzettTáska, botzsák, száktartóÚszóVersenyládaDVD-k, KönyvekVödör, dézsaZsinórBojlis kellékekFeeder / fenekezős horgászat kellékeiRablóhalas kellékekRakós botos horgászat kellékeiÚszós horgászat kellékei

2012. szeptember 07.Ölbőséges horgászat-avagy készítsünk saját pelletet!

Hozzászólások (0 db)

Szilárd barátom új vízre talált. Ódákat zengett róla, és folyamatosan rágta a fülem, hogy egyszer menjek el vele, mert olyat fogok pecázni, hogy a fülem is kettéáll. Nehéz engem rábeszélni egy kiadós horgászatra, de azért végül csak sikerült. A távolság volt egyedül kicsit riasztó számomra, de végül egy másik munkámra felfűzve a pecát, csak összehoztuk. Előtte a „sógoréknál” voltam, ahol már érződött, hogy az időjárással bajok lesznek. Bécsben dörgött-villámlott, és váltakozó intenzitással esett az eső. Sebaj, csak szél ne legyen. Feederbottal terveztem a pecát, amit ugye ernyő alól is remekül lehet művelni, esőruhám pedig van, mi bajom lehet? Végül kaptam esőt- szelet-napsütést, ami a horgászatot nem, csak a fotózást nehezített meg.

Ölbőséges horgászat-avagy készítsünk saját pelletet!

Géza barátommal alaposan elfáradtunk a nagy potykákkal történt tusakodásban. Komótosan pakoltuk össze rakós botjainkat, majd barátom Bécsnek, én pedig Sárvárnak fordítottam az autó orrát. Körben szépen besimult az ég, csak reménykedni tudtam abban, hogy nem szakad rám. Barátom telefonon jelezte, hogy ahogy halad nyugat felé sűrűsödnek az esőfelhők, így nyugodtan számíthatok arra, hogy néhány órán belül eléri kicsinyke országunk nyugati területeit is az égi áldás. Felpillantva az égre, ennek még nyomát sem láttam, úgy tűnt, elillanhatok a súlyos fellegek elől. Az autóm hőmérője 30 fokot mutatott, nem lesz itt gond. Szilárd barátomat hívtam, rá osztva a navigáció szerepét. A horgásztó, ahol találkozónk volt, Sárvár és Szombathely között, Ölbő község határában található. Barátom ügyesen elnavigált, kétszer kellett megkerülnöm a falut, végül a varázsszó után: „ A kocsmánál jobbra! " rátaláltam a helyes útra. Éppen azon töprengtem, hogy nem lehet véletlen az, hogy minden horgászvízhez egy kocsmánál kell lekanyarodni, mikor a távolból munkagépekre lettem figyelmes. Azt mondta cimborám, hogy egy kavicsbánya tó lényegült át Ölbőn messze földön híres horgászvízzé, így megnyugodtam, jó úton járok.

Ölbő, amikor fogadott

és mikor megtudta, hogy horgászni szeretnénk

Az út végén azonban meglepődtem. Nem egy sivár bányató képe fogadott. Szemlátomást egy rendezett, kulturált bányatóhoz jutottam, amelynek partját fákkal ültették körbe, jól felszerelt házak sorakoztak a partján várva a több napra érkezőket, és a büfé is minden igényt kielégítő választékot kínált. Szilárd még valahol félúton járt, így elfogadtam a tógazda invitálását, aki körbevitt a tavon, megmutatva azokat a részeket is, amelyek még kitermelés alatt állnak, és beszélt azokról a tervekről, amelyeket még szeretne megvalósítani. A vízről elmondottak tipikus kavicsbánya tavakra jellemző képet alkottak a fejemben. A meder nem egyenletes, árkok, gödrök szabdalta, változó vízmélységgel. A vízen jellemzően bojlival horgásznak, engedélyezik a csónakkal történő meder feltérképezést, és etetést, illetve a non stop nyitva tartás miatt, akár az éjszakai horgászattal is meg lehet próbálkozni.

Csónak is rendelkezésünkre áll az etetéshez

A tó éjjel-nappal nyitva áll

A tóban jellemzően pontyok, amurok élnek változatos egyedsúlyban, és ha sikerül eltalálni a táplálkozási útjukat, és a megfelelő csalogatót, jót lehet szórakozni általuk. Szemrevételezéssel kinéztem egy ideálisnak tűnő kis félszigetet, és megfigyeltem, mivel csaliznak a horgászok. Kukoricát, búzát inkább etetéshez használtak, a horogra jellemzően valamilyen préselt dolog került, leginkább nagyméretű pelletek, és bojlik várták a minél nagyobb testű halakat. Elraktároztam magamban a látottakat, majd bevackoltam magam a számunkra kijelölt házba.  Nemsokára barátom is megérkezett, ráadásul két horgászpalánta is elkísérte. A srácok persze rögtön horgászni szerettek volna, de nyugalomra intettük őket. Saját készítésű csalival akartam túljárni a halak eszén, így a sötétedésig hátralévő időt ennek elkészítésével terveztem eltölteni. Na jó, a saját készítésű csali lehet túlzás, hiszen Erdei Attila már kitalálta azt a pellet port, ami megfelelő alapja lehet a további kísérletezésnek. A natur változatot választottam, ami remekül aromázható, ízesíthető, variálható.

Pellet por, egy db tojás, aromák, pellet nyomó

A tojáshoz kevéske oliva olajat adjunk, hogy ne tapadjanak össze a pelletek

Az aromát is célszerű a tojáshoz adagolni.

Öntsük a pellet port egy tálba...

...majd öntsük hozzá a felvert, aromás tojást...

...keverjük össze alaposan

A kész gyúrmát tegyük a szettben található gyúródeszkára

Válasszuk ki a megfelelő méretű pelletnyomót

Végül készítsük el a pelleteket

A pellet por elkészítéséről korábban megnéztem egy kisfilmet, így az ott látottak alapján jártam el.

Barátom szerint gyerekjáték, így gyorsan szaván is fogtam. Aromák közül a csípős paprika aktivátort használtam ízesítőnek, és színezőnek is. A mikrohullámú sütőből kivéve erősen paprikás, szép sötétpiros pelletek néztek vissza rám. Három különböző méretet készítettünk, ki tudja, lehet a nagyobb, lehet, hogy a kisebb falatok lesznek jobbak. Másnap kopogásra ébredtünk. Az eső volt az, de nem engedtük be. Az ajtóból kipillantva a külvilágba, elszomorító látvány fogadott. Eső-eső és eső mindenütt. Az égbolt besimulva, napnak nyoma sincs. Az esőruhákat magunkra húzva kezdtünk a horgászathoz. Első lépésben a csónakot igénybe véve indultunk feltérképezni a horgászhelyünk előtti mélységeket. A víz közepén Szilárd közölte, hogy nem tud úszni, amitől megkönnyebbültem. A csónakból egy „jelölő bójával" tapogatta a medret, ami hozzátéve azt is, hogy nem csekélyke súlyunk is volt, plusz a ladik sem volt egy Noé bárkája, nem volt veszélytelen mutatvány. Rá is pirítottam barátomra, hogy ekkora marha ne legyen még egyszer. Végül sikerült megtalálunk a mederben egy törést, ami mögé horgászhatunk majd, és ha már ott voltunk, a két bóját megszórtuk főtt magvakkal. Kieveztünk, pontosabban kievickéltünk a partra, és a szerelékek összeállításához fogtam. Egyszerű dolgom volt, hiszen Erdei Attila előre gyártott method szerelékeit fogtam próbára, így a fonott dobóelőkémbe csak bele kellett kötni a létrán tárolt, kész szerelék forgóját, és készen is voltam. A horgot első körben kisebbre cseréltem, minden mást változatlanul hagytam.

Erdei Attila method végszerelékek. Egyszerű, de nagyszerű

A bottal pár dobással bemértem a kiszemelt távolságot, majd a zsinórt a klipszbe akasztottam. Jöhetett az etetőanyag. Kicsit elszúrtam a sorrendet, de maximum kettő kilót terveztem keverni, és időm is volt bőven. A magammal hozott method etetők közül halibut-ra esett a választásom. Mivel bojlival, ezáltal halliszttel erősen fertőzött a víz, nagyot nem hibázhatok. A series feeder családba tartozó, Erdei Attila által is előszeretettel használt kajához fél flakon Squid aktivátort öntöttem, majd vízzel pótoltam a hiányzó mennyiséget. Egy jól tapadó, de a mederfenéken gyorsan nyitó keveréket kaptam, áthatóan erős, büdös-halas aromával. Az eső egy kis időre csillapodott, így az első dobást nem ernyő alól kellett végrehajtanom. Lekísértem a becsobbanó kosarat, majd a bot nyelét az ölembe fektettem, az első részét pedig a tartóba helyeztem. A bóják jobbra-balra dőlésükkel jelezték, hogy a halak most vízközt mozognak, de bíztam benne, hogy akad a meder alján is érdeklődő. A spiccem visszaigazolásul behajlott, majd a tartón elindult a bot eleje. Az ölembe fektetett nyél ellentétes irányba mozdult, nekem csak fel kellett emelnem a botot, bevágni felesleges lett volna. Harcos kis tükrös volt az első vendégem. A saját készítésű pellet ezek szerint megfelel az ízlésüknek.

A series Feeder Method Halibut lett végül a befutó

A kisebb méret volt a nyerő

Fekete színű, jól tapadó, de gyorsan nyitó etetőanyag, kifejezetten a method módszerhez igazítva

Újabb, friss szem került a hajszálelőkére, és repülhetett is a szerelék vissza. Kisebb megszakításokkal folyamatosan húztam a halat, az eső pedig szintén folyamatosan dobolt az ernyőmön. Egy röpke fél óra volt csupán, amikor a fényképezőgépet elő lehetett venni. A fogott halakból néhányat haltartóba helyeztem, így gyorsan elkészítettünk egy emlékképet, majd mehetett mindenki szabadon útjára. Alaposan átfázva, de eredményesen zártam az első napot.

A kis 360-as Tubertini Optimo-m jól bírta a gyűrődést

A bot nyelét kéznél kellett tartani, sok volt az igen vehemens kapás

Nem erőltettük az éjszakai pecát, inkább egy jó forró feketét elszürcsölve, egy-két komló kompóttal körített vacsora után nyugovóra tértünk, bízva abban, hogy másnap nem fog már esni az eső. Annyira. Igazunk lett, az eső valóban elállt, hiszen a viharos erejű szél elfújta a felhőket, majd úgy döntött, marad még egy kicsit. Úgy egész napra. Ernyőre nem volt szükség, vitorlát nem akartam bontani általa. Jó hír volt azonban az, hogy a tegnapi naphoz hasonlóan most is első dobásra elcsavarta valami a spiccet. Ott folytattam, ahol abbahagytam. Ponty pontyot követett, Szilárd barátom pedig egy szép amurt is szákba terelt. A „kölkök" is jól szórakoztak, becsületükre legyen mondva, óránkénti (hely)váltásokkal keresték a halat. Igazán élvezetes, halban (Öl)bővelkedő horgászatban volt részünk.

Hibátlan pikkelyesek akadtak horogra

A kiválasztott etetőanyag hozta azt, amit vártam tőle, a pontyok pedig nem hazudtolták meg hallisztes vonzalmukat. Végül az időjárásra sem lehetett panasz, mire összepakoltunk, kisütött a nap is. Igazat adtam barátomnak, mármint az ódákat illetően, az ölbői horgásztó valóban olyan horgászvíz, ahová érdemes ellátogatni, ha az ember egy igazán jót szeretne horgászni. Terveinkben szerepel egy jó kis őszi peca is, kíváncsian várom, akkor milyen arcát mutatja majd a víz.

Érdemes volt kipróbálni!

Még visszatérünk!

Még több fotó a pecáról facebook oldalunkon!