Termékek

AdalékAromaBotBottartóDobozok, ládákCsalikKiegészítő, kellékErnyőEtetőanyagBojliFőtt magvakHaltartó, merítő, csalihálóPelletHorogMűcsaliÓlomOrsóRuházatSzemüvegekSzettTáska, botzsák, száktartóÚszóVersenyládaDVD-k, KönyvekVödör, dézsaZsinórBojlis kellékekFeeder / fenekezős horgászat kellékeiRablóhalas kellékekRakós botos horgászat kellékeiÚszós horgászat kellékei

2012. szeptember 25.Csepeli csövezős II.

Hozzászólások (3 db)

Legutóbbi horgászatunk a rakósbotról szólt, de a matchbotos horgászat legalább ennyire eredményes, és népszerű ezen a pályán. Mikor az első rész készült, már akkor megbeszéltük Zolival, hogy szerét ejtjük egy match-es epizódnak is, hiszen tavasszal, leginkább ezzel a módszerrel lehet jól szerepelni. A Csőhídi matchezésnek az adja a pikantériáját, hogy nem egy állóvízen, hanem áramló, „folyó” vízen kell horgásznunk wagglerrel. Mivel minden úsztatás után újabb dobás, etetés, szerencsés esetben fárasztás következik, egy intenzív, mozgalmas pecáról van szó, ami pont ezért igazi unicum a matchbotos módszerek között.

Csepeli csövezős II.

Csepel, Csőhídi versenypálya

Evezősökkel kell megosztanunk a vizet, figyeljünk rájuk

A Csőhídi peca sok gyakorlást igényel. Aki először próbálja ki, bizony meg fog lepődni, hiszen kevésbé hasonlít a megszokott, állóvízi matchbotozáshoz. Zolival sikerült egy szép, napsütötte délelőttöt kifogni, mikor a szél sem nehezítette a horgászatot. Ez utóbbi persze csak akkor okoz gondot, ha a folyásirányba fúj, gyorsítva a szerelék sodródását. A folyásiránnyal szembe fújó szél a barátunk, hiszen lassítja a szereléket. Mielőtt azonban elvesznék az időjárás elemzés között, lássuk, milyen felszereléssel érdemes nekivágni. Ehhez a pecához Zoli egy lágy, 390-420-as matchbotot javasol, amire egy megbízható fékkel rendelkező orsó kerüljön. Az elsőfékes orsók kedveltebbek a versenyzők körében, de igazán ez mindenkinek az egyéniségéhez igazodik, egy jó hátsófékes is megteszi.

Finom, lágy matchbot és precíz fékrendszerű orsó javasolt

A főzsinór 0,14-es, az előke pedig 0,10-0,12-es, a horog mérete pedig 12-14-es méretű. A legtöbb esetben ez működik, de természetesen vannak kivételek, mikor jelentősen le kell finomítani. A meghorgászott távolság maximum 30 méter, így nincsen szükség nagy úszókra, 12-14 grammos wagglerek megfelelnek. Zoli a karbonszáras antenna helyett, egy „teli" antennát használ, mivel a fenéken sodródó, el-elakadó csali okozta kapások ezzel a nagyobb felhajtóerővel rendelkező antennával kiküszöbölhetők. A pályán korábban kialakított betonlapokon kényelmesen elhelyezhető a láda, és egyéb rekvizitum, egyedül a vízen kell osztozni evezősökkel, és a parton a futókkal, bringásokkal is számolhatunk, nem árt odafigyelni rájuk.

14grammos úszó, 14-es horog

Itt is jól működik az XXL dévér

Mivel folyó vízen horgászunk, az etetőanyag összeállításánál ezt mindenképp vegyük figyelembe. A pályát szép dévérek, karikakeszegek lakják, így a kaja ízvilágával nekik kell kedvezni. Az áramlással is kell számolni, így a gyorsan bontó, könnyű etetőanyagok itt nem alkalmasak a halak csalogatására. Mindenképp kicsit tapadósabb, „ragacsosabb" keveréket készítsünk. Az adalékok közül a mézeskalács, az angolmorzsa nehezebb változatai jöhetnek szóba, illetve a föld. A horgászathoz Maros Mix XXL dévért kevert barátom, ami olajosmag tartalma miatt megfelelően tapad, a csábító felhőről pedig a hozzákevert lösz gondoskodott. Plusz aromák közül most egy kevés XXL folyékony és por aroma is került a keverékbe, ez utóbbi szigorúan az alapozást megelőző pillanatokba, mintegy ráhintve a kajára.

Magunk fölé dobunk...

...magunk elé etetünk...

...és magunk alá horgászunk

A szúnyoglárva, ami mind csaliként, mind aprószúnyog formájában a földbe keverve nélkülözhetetlen egy jó csövezéshez, most is kéznél volt. A barna agyagba kevert vörös ördögökkel történik a ráetetés, hiszen az etetőanyag nagy részét a peca elején alapozásnak teszi be Zoli. A rostálás, keverés izzasztó művelet, de megéri a fáradtságot. Szűk másfél óra alatt mindennel elkészült, így végre kezdődhetett a horgászat. Mint mindig, most is ki kell nézni egy fix támpontot magunk előtt. Ettől balra történik a bedobás, majd miután az úszó beállt, és szépen beúszott a kiszemelt támpont elé, kezdődhet az etetés. Magunk fölé dobunk, magunk elé etetünk, és magunk alá horgászunk. Talán így lehet összefoglalni a horgászat rendszerét. Igyekezni kell folyamatosan, ütemre, és pontosan lőni a gombócokat, hogy az így kialakuló csábító etetési sávon leúsztatva minél több keszeget tudjunk a horgunk köré gyűjteni.

Ha kisebbek a halak, igazodjunk a méretükhöz

Egy rosszul ellőtt szúnyogos földgolyó magával ránthatja a bandázó dévéreket. Az eresztékkel menet közben is kell variálni, de ha még a távolsággal is ezt kell tenni, akkor nagyon elaprózódik a pecás. A belőtt földes gombócoknak folyóvizesen „bluggyanó" hangja legyen, így biztosak lehetünk abban, hogy az ott is fog lezúgni a fenékre, ahol beesett. A horgászat során szépen működött, aminek működnie kell, a keszegek szépen beálltak az etetésre, és minden úsztatásra merült, vagy emelkedett az úszó. A tenyeresek közé befurakodott pár szebb példány is, színesebbé téve az igen mozgalmas horgászatot. Csaliként egyértelműen a szúnyoglárva vált be, és a szűk 5 óra alatt sikerült egy szákfejnyi szép keszeget horogra csalni. Nem ördöngösség ez a peca, csak a legfontosabb szabályokat kell betartani, és minél többet kell itt horgászni, hogy a mozdulatok berögzüljenek.

Polyák Csaba (csabio)

Kapcsolódó anyagok

Hozzászólok

Hozzászólások

2012.09.29. 11:30

Látod Zoli, kellett ez Neked??:)

2012.09.26. 15:11

Kedves név nélküli!

Csak szeretném megköszönni ezt a "jóindulatú" kommentet remélem azért sikerült ellesned egy pár trükköt, hogy te is ilyen nagy "spiller" lehess.

Simon Zoltán

Ui: Ha már a fikázásba ilyen jó vagy, akkor vállalhatnád a nevedet is!

2012.09.25. 11:58

Tyűűűűűűűűű ez a Zoli gyerek a matcbotozásba is ekkora spiller!Remélem sikerül tőle majd ellesnem pár trükköt!:DDDDD
GRATULÁLOK!:)))Szép fogás és lenyűgöző technika!:DDD