Termékek

AdalékAromaBotBottartóDobozok, ládákCsalikKiegészítő, kellékErnyőEtetőanyagBojliFőtt magvakHaltartó, merítő, csalihálóPelletHorogMűcsaliÓlomOrsóRuházatSzemüvegekSzettTáska, botzsák, száktartóÚszóVersenyládaDVD-k, KönyvekVödör, dézsaZsinórBojlis kellékekFeeder / fenekezős horgászat kellékeiRablóhalas kellékekRakós botos horgászat kellékeiÚszós horgászat kellékei

2013. január 09.Ketten a csónakban 2. rész- Süllők után kutatva

Hozzászólások (0 db)

A reggeli köd lassan felszállt és végre fürdőzhettünk az őszi napsütésben. A nap melegétől és az őszi fák csodás színekben pompázó lombjától újult erővel néztem a délután elé. Ha csukát nem is fogtam, azért még süllőt foghatok.

Ketten a csónakban 2. rész- Süllők után kutatva

Délutáni horgászatunk helyszíne továbbra is, a Keleti-főcsatorna

Kellemes, horgászélménnyel gazdag délelőttel a hátunk mögött vágtunk bele a délutánba. A hangulatot csak fokozta, hogy csodás napsütésben volt részünk, némi vadlibás hang aláfestéssel. Az ilyen pillanatokat bizony ki kell élvezni, mielőtt a zord tél a nyakunkra érkezne.

A délutáni program csónakos mártogatás süllőre. Tulajdonképpen a módszer inkább a mártogatás és a tapogatás ötvözete, ugyanis mi nem konkrét helyeken állunk meg, hanem a medertörés vonalán csorogva mártogatunk, így hatalmas területet tudunk átfésülni a halak után. A Keletin nem jellemzőek a köves, vagy fás-bokros részek, itt az egyetlen fix hely, ahol a süllők tanyáznak, az a medertörés, így ha ezt vallatjuk, akkor nagyot nem hibázhatunk. A módszer lényege tehát adott, amihez egy könnyű felszerelés dukál.

A felszerelés:

Mivel nincs akadó, nincs semmi, ami esetlegesen a durva szerelést indokolná, egy könnyű bot, kisméretű orsóval szerelve tökéletesen megfelel céljainknak. Mivel megrögzött feederező vagyok, így én erre a célra is feederbotot használok, igaz kissé átalakítva. Az átalakításra azért van szükség, mert a bot finom spicce ezúttal óriási hátrányt jelent. A finom spicc a kapást hajlással jelezi, ami az emelgetés közben nehezen érzékelhető. Ezért én, egy régebbi törött spiccet vágtam le oly mértékben, hogy a spicctag merev része maradjon csak meg, így a kapást már nem látom, hanem érzem a boton. A szerelék végtelenül egyszerű, de ugyanakkor rendkívül hatásos. Lényege, hogy a főzsinórra felfűzünk egy csúszóúszó rögzítőt, de akár egy karabiner is megteszi. Ha ez meg van, akkor a zsinór végére egy ólom kerül, ami lehet bármilyen formájú, de ha köves részen horgászunk, akkor csakis pálcika. A csúszó rögzítőbe pedig belekapcsoljuk az előkét. Én, mivel finom bottal horgászom, 0,20-0,22-es főzsinórt használok, azt amit általában szoktam. Az előkémet is a finomszerelékes ládámból lopom, hisz az egy Tubertini Dragon előkezsinór 0,14-es méretben. Mielőtt azonban bárki elszörnyülködne, elárulom ennek is célja van, mégpedig az, hogy az előkezsinórt duplán veszem a horogkötés során, ami így már mégsem olyan gyenge. Az előke így kellően lágy marad, de igazi ereje mégsem ebben rejlik. A legnagyobb előnye, hogy csukatámadás esetén, a vékonyabb zsinórt kevésbé tudja elharapni halunk, de ha mégis, akkor sem biztos, hogy mindkettőt elmetszi. Nekem ez a módszer bevált, csak ajánlani tudom mindenkinek.

A szerelék egyszerű és hatékony

Alul a főzsinóron egy nehezék, melyen végtelenül csúszik a kapocsba helyezett előke

Süllőző horog dupla szálra kötve

Természetesen nagy reményekkel vágtunk neki a délutáni horgászatnak. Sokszor jártunk már itt, ismerjük a helyet, megfizettük a tanulópénzt is rendesen. Mindketten kis méretű bodorkát tettünk föl. A horgot ilyenkor célszerű az alsó állkapcson keresztül az orrlyukon kivezetni. Ha a süllő megfogja csalihalunkat, úgyis a feje felől fogja nyelni és így a horgot mindenképpen bekapja. Ha a kapás érzékelése után csak pár másodpercig nyeletjük, akkor a horog garantáltan a szájba akad, de nem nyeli mélyre, így elkerülhető a halpusztulás, ami a kényes süllő esetén gyakori jelenség.

Klasszikus rablótanya, az ilyet és környékét mindig érdemes átvizsgálni

Alig horgásztunk még pár perce, mikor az egyik ráemelésnél koppanásszerű rávágásom volt, ami lassú húzásba ment át. Egy-két méter után megállt a támadó, hogy beforgassa zsákmányát, vártam egy kissé, aztán bevágtam és pár kirohanás után már meg is volt az első, ugyan nem méretes süllő.

Erre mondják, hogy tüskéshátú

Az első, délután fogott mártogatós süllőm

Természetesen nagyon örültem a halnak, melyet azonnal útjára is engedtem. Mivel a horog egy centire a felső szájszéle mellé akadt, biztosan és életerősen úszott el. A kisebb süllők fárasztása könnyen megy, hisz hamar megadják magukat. Ha azonban olyannal találkozunk, ami mindig visszatör a mélybe, az bizony a jobbak közül való. A délután további része is mozgalmasan telt, sok kapásban volt részünk, fogtunk kisebb csukát és süllőt is, de horogra került méretes süllő és kősüllő is.

Akit süllőzés közben nem látunk szívesen,

Még szerencse, hogy kölyök volt

Küld a nagyapádat!

Tudnivaló!!!
A süllő méretkorlátozása hazánkban 30 cm, a csuka 40 cm, a kősüllő pedig 20 cm. Mennyiségi korlátozásuk az Állami Horgászrend szerint fajonként naponta 3, de összesen 5 darab fogható. Ebbe a mennyiségbe nem tartozik bele a kősüllő, mivel abból naponta 3 kilogrammot tarthat meg a horgász. Az egyesületi horgászkezelésben, vagy magánkézben lévő vizeken ettől a mennyiségi korlátozástól el szoktak térni, ezért mindenképpen érdemes erről még horgászat előtt tájékozódni.

Barátom egy méretes példány társaságában

Éles fogak közt

A módszer hatékonyságát és a felkínált csali természetességét jól mutatja, hogy még ez a kis süllő is elcsábult a számára oly nagy csalihalra

Egy felejthetetlen nap utolsó halát barátom fogta, egy kősüllő személyében

A szenvedélyes horgász imád a vízparton lenni és akkor sem búsul, ha éppen üres szákkal tér haza. Az ősz beálltával azonban rövidülnek a nappalok és egyre kevesebb hallal találkozhatunk a vízparton. Ahhoz, hogy ez ne így legyen és kitoljuk a horgász szezont, bizony aktívan kell vadásznunk a ragadozókra is, melyek ekkor is étvágyuknál vannak és sok szép horgászélményt nyújthatnak a kevésbé fázós horgászoknak.