Termékek

AdalékAromaBotBottartóDobozok, ládákCsalikKiegészítő, kellékErnyőEtetőanyagBojliFőtt magvakHaltartó, merítő, csalihálóPelletHorogMűcsaliÓlomOrsóRuházatSzemüvegekSzettTáska, botzsák, száktartóÚszóVersenyládaDVD-k, KönyvekVödör, dézsaZsinórBojlis kellékekFeeder / fenekezős horgászat kellékeiRablóhalas kellékekRakós botos horgászat kellékeiÚszós horgászat kellékei

2014. július 08.Vakáció! – Pontyos páros

Hozzászólások (0 db)

Ismét eltelt egy tanév az iskolákban, s a jövő nagy horgásznemzedéke számára kinyílott az ajtó, hogy jó sokat horgászhasson a nyári szünetben. Valljuk be őszintén, ezzel bizony mi is így voltunk, alig vártuk, hogy a halakat kergessük a vakáció alatt. Éppen ezért az első dolgom volt, hogy a keresztfiammal az évzárója után leegyeztessek egy jó kis horgászatot. Mondanom sem kell, hogy nem kellett neki könyörögnöm a peca miatt. Szülők megpuhítva, időpont kitűzve, már csak vártuk a másnap reggelt.

Vakáció! – Pontyos páros
Reggel hatkor vettem fel Bencét, aki álmos zombiként ült be a hátsó ülésre, hiába a fejlődő szervezet nem szeret korán kelni. A célállomás a Pródi Nagy tó, ahol kedvünkre harcolhatunk a pontyokkal. A dízel kombi a fülünkbe duruzsol, miközben a kerekek falják a kilométereket.
A megérkezés és kipakolás után gyorsan bekevertük az etetőanyagunkat, majd a botokat készítettük elő és már kezdődhetett is a horgászat. Ez a nap nem tesztelésről, nem profi horgászatról szólt, sokkal inkább a tanításról, az odafigyelésről és az együttlétről. Kicsit másképpen magyarázva a dolgokat: Ő csaliz, bevág, fáraszt, ja és pózol a halakkal, Én pedig csak dobálok és dobálok, meg csak jártatom a számat és ha véletlenül nekem is van kapásom, akkor természetesen botot cserélünk. Ez nálunk a csapaton belüli munka felosztása.

Piros Ponty Speciált kevertünk Epres CSL likőrrel és magmix-el

A horogra elsősorban kukorica került

Mivel még hiába magyaráztam egy tízéves gyereknek a zsinórklipsz jelentőségéről és arról, hogy hogyan kell azt gyorsan kiakasztani, így jobbnak láttam ezt mellőzni a horgászatunk során, nehogy botostól távozzon egy vadabb ponty! Természetesen próbáltam minél jobban egy helyre dobálni, de azért ez mégsem ugyanaz. Bár a tó halállománya olyan bőséges, hogy nem is vettük észre ennek a hiányát. Már az első szerelék bedobását követően kapás volt, pedig alig telt el pár perc. Bence küzdött a ponttyal én meg próbáltam ellátni tanácsokkal. Érdekes volt látni, hogy az a bot, amit mi oly könnyedén kezelünk, az számára csak a lába közé véve és a halat úgy kicsörlőzve bírható el. Persze ez nem okozott gondot, ügyesen megoldotta a fárasztást, mert hajánál fogva kitekerte a jó hármas pontyot. Az öröm az arcára ült, s bár erős hideg szél fújt, amitől átfázott, de szerintem egyáltalán nem bánta.

Húzom, nem engedek neki egy centit sem

Egészséges ponty a jutalom

A pontyok aznap igencsak kapókedvüknél voltak, mert szinte folyamatosan voltak kapások, bár a sok megakasztott halból csak körülbelül a kétharmadát tudtuk szákba terelni. Az elköszönés oka természetesen a gyakorlatlanságból fakadt, na de szerencsére pont ezért jöttünk, ilyen helyen kell megtanulni a fortélyokat.

Sok pontyot sikerült partra kényszeríteni

A sok kettő és négy kiló közti ponty közé végül beékelődött egy darabosabb is. Bence a bevágást követően meglepődött, mert a bot karikába hajolt és az orsó fékje visítva dobott le magáról vagy tizenöt méter zsinórt. Láttam rajta egyből, hogy izgul, ezért odaléptem hozzá és próbáltam neki segíteni. Körülbelül tizenöt percnyi huzavona után végre megszákolhattam egy gyönyörű tükröst neki. A mérlegelés során kiderült, hogy a hal pontos súlya 8900 gramm, amely messze a legnagyobb hal volt, amit eddig fogott életében.

Kisember nagy hala. A fertőzöttségi szint már 100%-os

A nagy fárasztásban eléggé elfáradt a kisember, ezért míg ő pihent én is kicsaptam pár pontyot. Az itteni halak rendkívül jó erőben vannak és a fárasztások során minden trükköt bevetnek a szabadulás érdekében. Éppen ezért roppant élvezetes a küzdelem velük.

Ha volt egy kis lehetőségem,

akkor én is megküzdöttem néhány ponttyal

Mikor Bence ismét bekapcsolódott a horgászatba, éppen fárasztottam, de átadtam neki a botot, hogy az alatt bedobjam a másik botot is. Ez gyorsan meg is történt, de alig tettem le a botot a tartóba, már csavarta is egy útonálló, így párosan fárasztgattuk a halakat. A felállás két bot, két hal és egy merítő, amibe mindkettőt betuszkoltam.

Páros fárasztás

Mit is csináljak?!

Sok jó hal kis helyen is elfér

A nap nyerő csalija, a pácolt csemegekukorica volt tutti-fruttis ízesítésben,

amely ilyen gyönyörű színekben pompázó pontyokat adott

Összességében nagyon jól szórakoztunk, így jól kezdődött meg a nyári szünet. Emlékszem még arra az izgalomra, amit én is átéltem kisgyerekként és tudom, hogy azokban az időkben dőlt el bennem végleg, hogy örökké fogok horgászni. Remélem, hogy tudtam tenni ezúttal is valamit a jövő nemzedékéért és bízom benne, hogy egyszer majd ő is úgy emlékszik vissza ezekre a pillanatokra, ahogyan én is őrzöm a saját emlékeimet a szívemben.