Termékek

AdalékAromaBotBottartóDobozok, ládákCsalikKiegészítő, kellékErnyőEtetőanyagBojliFőtt magvakHaltartó, merítő, csalihálóPelletHorogMűcsaliÓlomOrsóRuházatSzemüvegekSzettTáska, botzsák, száktartóÚszóVersenyládaDVD-k, KönyvekVödör, dézsaZsinórBojlis kellékekFeeder / fenekezős horgászat kellékeiRablóhalas kellékekRakós botos horgászat kellékeiÚszós horgászat kellékei

2009. április 29.Az Euro Horgász májusi számából

Hozzászólások (9 db)

Közeledve a hétvégéhez, baráti körben beszélgettünk a tervezett horgásztúrákról. Bár négyen öt felé készültünk, és különböző halfogó módszereket kedvelünk, egy dologban mégis mindannyian egyetértettünk. Egyre kevesebb az idő kedvenc időtöltésünkre.

Az Euro Horgász májusi számából

Pedig lenne mit behozni! Nemcsak a közel 5 hónapos hideg hátráltatott minket, de sokszor mi magunk voltunk az akadálya a lelkünknek oly jól eső horgászélmény elhalasztásának, elmaradásának.

Persze fel tudnánk sorolni száz indokot is, hogy miért történt ez így, de mégis joggal érezhetjük, hogy lett volna lehetőség.

Lehet, jobban kell alkalmazkodnunk a körülöttünk lévő, nagyobb fordulaton mozgó világhoz. Ezért érdemes sokszor csak néhány órára is felkeresni a vízpartot!

Csodákat tesz velünk ilyenkor a természet, a számunkra kedves vízi környezet látványa, pár kapás izgalma, a halfogás élménye.

Ehhez azért az is kell, hogy időnkhöz mérten elmerüljünk olykor-olykor a tapasztalatok, ismeretek között. Nem mindig igaz az „Úgyis felveszi a csalit, ha akarja!„ vagy a „Ha éhes, úgyis kap!" mondás.
Érdemes finomítani a szerelést, tanulni a versenyzőktől, odafigyelni a tapasztaltabbakra.

Magazinunk e havi számában többet foglalkozunk a ragadozó halas horgászmódszerekkel, ezért beszélgettünk a pergetésről, a természet szeretetéről és a horgászat lényegéről Domboróczki Ritával, aki gyermekkorában édesapjától tanulta meg a halfogás alapjait.

Korábbi számainkban eddig is szívesen foglalkoztunk egy-egy horgászmódszer vízfelszín alatti vizsgálatával. Érdekes példa lehet erre Mecsek Nándor és Szabó Tamás „A kuttyogató hidrodinamikája" című cikke.
A szerzőkkel együtt kíváncsian várjuk Olvasóink véleményét az anyagról, melyet a szerzők vitaindítónak is szántak.

A téma azért is aktuális, mert indul a harcsafogó versenyünk.
Igazi csemegének számíthat Leon Derksen „Gondolatok a bojlizás hőskoráról" című cikke, melyből sok mindent megtudhatunk arról, hogy honnan indult a bojlizás, és kik voltak az úttörői a ma már népszerű módszernek.

A pergetők érdeklődésére méltán számíthat Sztahovits Péter és Vass Endre „A bugaszegi csuka-Mekka" című részletes és izgalmas anyaga a fogásban bővelkedő Rapala Pergető Bajnokságról.

Hernyák Aurél „Ha én ezt a klubban elmesélem" című cikkében a Német Csukahorgász Egyesület (DHC ) elnökével  készített interjút, mely tanulságos és elgondolkodtató is egyben.

Békési János

főszerkesztő

Kapcsolódó anyagok

Hozzászólok

Hozzászólások

2 oldal, 9 összesen, 1-5 ««  «  1 2  »  »»

2009.05.07. 20:50

Most olvasom az EUROHORGÁSZ-t, nagyon jók a cikkek benne. Tele van pergetős okossággal. A kuttyogatós képek fergetegesek... Végere valaki vette a fáradságot és tisztázta, lépésről lépésre, hogy mi is zajlik le ténylegesen kuttyogatáskor.

2009.04.30. 07:52 ÉSZ A MERÉSZ

IGEN,IGEN!!!Barátok csak úgy hívják a kicsi kezű!!!

2009.04.29. 21:16 zolika

sztem a pici zsöni :D

2009.04.29. 20:24 Moderator

Azt a nagyon jóképűt kérdezed, kék pólóban?

2009.04.29. 09:04 sz

Azért Euró... ,hogy legyen miért okoskodnod.

2 oldal, 9 összesen, 1-5 ««  «  1 2  »  »»